confidence

Läser just nu om Självförtroende på innebandyteorin vilken är väldigt interessant. Det är både riktagt framför allt inom sport, men också privat.
Genom att träna upp ditt självförtroende kan du:
- Våga utmana
- Sätta in bra saker du har gjort bra, på ett såkallat pluskonto.
- Skriva en "jag är bra dagbok"(det är bara för att vi gör det i skolan, det behöver du såklart inte göra men det är iallafall bra.)
- Se misslyckande som lärdomar.
Så här skrev vi i boken om du har bra Självförtroende.
- Du vågar misslyckas.
- Du vågar utmana-Nya saker.
- Du tänker positiva tankar.
- Du peppar andra.
- Du är en förebild.
- Du visar respekt.
Om man har ett dåligt självförtroende är/gör/har du.
- Du är Rädd.
- Tänker negativa tankar.
- Trycker ned andra(mobbar)bara för att komma upp själv.
Det här har varit nyttigt och bra för mig. Jag har lärt mig mycket, jag vågar utmana mer än förut. Våga utmana dig själv, om du vill göra något men inte vågar göra det, då tycker jag att du bara gör det, du lever bara en gång, du förlorar inget på att våga, det är bara modigt.Det ska jag försöka göra lite mer. Våga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0