Ska man ha dåligt eller bra Självförtroende? definitivt bra!

Började klockan åtta idag med teori(innebandyn) Det var mycket prat om självförtroende. Att det är viktigt att ha ett bra självförtroende. Vi fick en läxa som går ut på att skriva om saker man är bra på varje dag. Kommer bli svårt för jag har märkt att jag har inte så värst bra självförtroende. Fast det är bara att jobba på det. Ett exempel på om man hade dåligt självförtroende var tex de personer som mobbar. De har oftast dåligt självförtroende och då trycker de ner på andra som har dåligt självförtroende så att de kommer uppåt.

Läraren sa att hon själv hade varit mobbad när hon var liten, det var hon och en annan kille som var mobbade, tillslut började killen som också var mobbad försöka trycka ned på henne så att han skulle "komma upp" lite men hon sa ifrån, hon tog tag i armen och bet honom och sa till honom på skarpen. Det tyckte jag var riktigt bra gjort. Det var faktiskt en väldigt interessant lektion. Gillar innebandy lektionerna, det känns som en bra klass.

Nu sitter jag nyduschad efter att ha spelat träningsmatch mot hammarby, vi vann med 4-2 wihoo! Imorgon börjar vi 9:00.


visst är det ganska likt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0